carinag.blogg.se

POSITIVT ELLER NEGATIVT!!

Vilket är roligast att läsa på en blogg? Positiva eller negativa inlägg? Själv gillar jag att läsa positiva inlägg bäst. Det är väl kanske inte så att jag tycker att negativa inlägg alltid är tråkiga, tvärtom kan även dessa vara intressanta att läsa. Men av erfarenhet vet jag att det ibland då kommer negativa kommentarer, och det är just de som jag tycker kan vara lite tråkiga. Jag tar ibland åt mig och kan bli lite ledsen på bloggarens vägnar när det blir för mycket negativt. Därför gillar jag bloggar med positiv anda.

Det är säkert därför jag själv försöker att ha en positiv blogg. Samtidigt är det så att jag är som en öppen bok. Det jag känner det hamnar här, vare sig det är positivt eller negativt. De som verkligen känner mig vet att jag för det mesta är positiv och glad. Och även om jag kan ha humör och vara ledsen, så är det väldigt sällan jag är det.

Jag började fundera på detta då någon sa till mig att det inte är roligt att läsa enbart positivt, att det måste finnas en blandning. Är det så och i så fall varför? Själv kan jag säga att jag blir smittad och väldigt glad när jag läser ett positivt inlägg, och precis på samma sätt blir jag påverkad om jag läser ett negativt.  
Vad tycker ni? 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: