carinag.blogg.se

TACK FÖR MIDDAGEN!!

Igår hade Beatrice middagsbjudning.
Hon hade så klart bjudit både Teddy och Dennis med sin egna lilla familj. Och även mormor och Kalle var hitbjudna. Så det var ett stort gäng som satte sig och åt middag igårkväll. :) 
Och hon slavade verkligen. Av erfarenhet vet jag att just den här måltiden tar väldigt lång tid. Den är inte krånglig på något sätt, men det blir alltid väldigt mycket man måste göra, och det tar ett antal timmar att stå vid spisen. Beatrice klarade det galant, det var jättegott. :) 

Det var en ganska jäktig dag vi hade innan allt var på plats. Vi var ju ute och handlade tidigare på dagen. Och väl hemma så var det mycket som skulle fixas innan gästerna kom.
Men det är alltid lika trevligt att ha familjen här. Och när de väl var här glömde jag faktiskt bort att jag skulle använda mina kamera. Illa, va? haha
När jag och Beatrice väl var ensamna framåt midatt, då först slog det mig att kameran inte hade varit framme på hela kvällen. Ja, ja, så kan det gå. :) :) 

Nu sitter jag med mitt morgonkaffe och försöker piggna till. Men idag kommer jag inte att öppna ögonen och börja söka jobb, hinner inte det. Det sista inför morgondagen måste bli klart, så det blir en något stressig dag idag också.
Det är absolut inget jag ser fram emot, tvärtom skulle jag vilja hoppa över morgondagen med ett enda blink. Tyvärr går ju inte det, så det är bara att bita ihop och låta det ha sin gång.

Nu skall jag fortsätta dricka kaffe så kroppen får sitt.
Ha en härlig och bra dag alla.

Godmorgon.



Det gjordes väldigt mycket mat och detta är vad som blev över igår. Till och med salladsskålen hade rensats. Så jag antar att pannkaksrullarna var uppskattade ......



...... och efter maten fanns inte något spår av att vi hade haft middagsgäster. :)

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: