carinag.blogg.se

DET ÄR TUNGT!!

Jag kom in i en riktig nergång för en stund sedan. Allt blev bara svart och jag kan lugnt påstå att jag inte var långt från tårarna.
Ja, vad hände? Jag tror inte jag vet det själv. Det är så mycket nu med arbetslösheten, pengarna ... ja, hela situationen egentligen. Men tidigare idag när vi satt några och pratade så blev det så negativt och deprimerande och jag tror att det kanske har bidragit lite till min nedstämdhet.

Det är fruktansvärt jobbigt att inte ha ett arbete, och det är ändå inte det värsta. För det absolut hemskaste är trots allt att det inte kommer in några pengar eftersom jag inte har något arbete. Det är psykiskt påfrestande att hela tiden gå omkring med den tanken, att hela tiden gå och oroa sig för hur det skall gå veckan efter eller månaden efter. Hur det kommer att lösa sig i slutet av månaden när räkningarna skall betalas.
Normalt sett är jag en väldigt positiv och glad person. Men mellan varven är det svårt att hålla det humöret uppe och sen jag blev arbetslös för två år sedan tycker jag att det är svårare med ett glatt yttre. Det är klart, oron speglar sig hela tiden i humöret.

Idag känns det tufft. Men jag vet ju att jag kommer tillbaka ... jag tar nya tag i morgon.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: