carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 14!!

Tror ni på att kunna förflytta sig från en plats till en annan ... med en tidsmaskin eller en port som går till en annan tid? Jag kan inte påstå att jag gör det. Men tänk vad häftigt det hade varit om man verkligen kunnat göra det. Jag hade helt klart åkt iväg 10 år framåt i tiden för att se hur det går för barn och barnbarn. hahaha

Den här veckans boktips handlar lite om det faktiskt. Boken " 22/11 1963" handlar om Jake som får i uppdrag att resa tillbaka i tiden för att förhindra mordet på Kennedy. Samtidigt har Jake egna planer på att förhindra andra saker som förstört mycket för en av de elever han undervisar i engelska.

Författaren Stephen King är känd för sina hisnande och skrämmande berättelser. Och ja, jag kan helt klart säga att denna bok är inget undantag. Under tiden man läser så är det så starkt att man nästan kan känna samma känslor som bokens karaktärer. Den är riktigt bra, detta är en bok jag absolut kan rekommendera. Tror att boken utkom någon gång 2011, själv läste jag den så sent som förra året.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: