carinag.blogg.se

NÄR MAN ÄR FÖRKYLD!!

Har sovit urdåligt inatt. Vaknat stup i kvarten som jag alltid gör när jag är förkyld. Men jag mår ändå mycket bättre idag än igår ... för DÅ mådde jag kasst.
Men ändå är ju förkylning inte någon direkt sjukdom. Eller ja, jag brukar leva efter det i alla fall.

När jag växte upp sa min mamma alltid att man inte var sjuk när näsan rann ... om man inte hade feber förstås. Och den filosofin använde jag mig också av när mina barn var yngre och skulle till skolan. Själv brukar jag också leva efter det. Har jag ingen feber så är jag så klart inte hemma från jobb för att näsan rinner lite. Men på senare år har jag faktiskt börjat fundera på om det är rätt. Jag tycker det är jobbigare att vara förkyld nu, känner mig mycket sämre än jag gjorde förr när jag var förkyld, det är antagligen åldern som spelar in där.

För några år sedan pratade jag med en läkare om olika virus och förkylningar. Då berättade han att ju mer en kropp är igång på dagarna, desto längre tid tar det innan man är återställd. Och han ansåg att är man förkyld skall man stanna inomhus och kurera sig med mycket vila, det är den bästa medicinen. Idag håller jag fullkomligt med.
Jag var som sagt riktigt dålig igår och känner mig mycket, mycket bättre idag. Men jag vilade också hela dagen igår och tänker göra detsamma idag. Så ja, det är den absolut bästa medicinen.

Nu skall jag dricka mitt morgonkaffe och mysa lite framför datorn innan julkalendern sätter igång. :) 

Ha en fantastisk dag alla, och var rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: