carinag.blogg.se

ETT LEENDE GÖR SÅ MYCKET!!


Igår när jag stod och skulle handla i en spel- och skioskbutik så kunde jag inte låta bli att stå och studera in folk. Det fanns några före mig och som sagt, jag hade ingen brådska alls, stod mest och smålog när någon gav mig ett ögonkast. Och en sak som slog mig är att man blir på ett mycket bättre humör och lugnet lägger sig över en när man får ett leende, även om inget speciellt inträffar som utlöser leendet. Jag såg hur folk stressade på och var allmänt stirriga, men ett leende lugnade ner de. Precis som om de behövde få ny energi. Nu säger jag inte att just mina leenden var orsaken. Men jag kunde helt klart se en viss skillnad. Likadant var det när de tog nummerlappar och ställde sig att vänta. Det var ingen hysteri, folk log mot varandra och flyttade sig så att andra kunde komma förbi ... ja alla var allmänt trevliga mot varandra. Och själv kände jag hur glad jag blev av att se och känna denna harmoniska atmosfär.
Tänk om vi alltid kunde fungera så på offentliga platser. :) Faktum är att det är inte ofta man blir bemött med ett leende eller ett trevligt och lugnt yttre.

Det var "Dagens tanke".
Kände bara att jag ville dela med mig av hur mysigt det är när vi alla är snälla mot varandra.
Ett leende gör så mycket. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: