carinag.blogg.se

DÅLIGT SAMVETE!!

Veckan som gått har varit lite småstressande för mig. Visst har det inte varit mycket annorlunda än tidigare veckor. Jag har varit iväg på dagarna och gjort ungefär samma saker dagar och kvällar som föregående veckor. Men på något sätt har jag haft en inre stress den här sista veckan. Jag har hållit på mer på kvällarna med CV och personliga brev, haft tankarna på eventuella arbeten som sökts, funderat på spontanansökningarna och det faktum att jag måste följa upp och ringa dit. Det har varit en massa sådant, att bloggen har blivit lite lidande. Jag har inte fått upp inlägg som jag skulle och planerat. Jag har fortfarande uppdaterat men jag känner att det inte varit samma stuk och kvalité på mina inlägg.

Från börjat var bloggen menat som en reaktion på min arbetslöshet, något jag behövde göra för att kunna gå vidare. Jag behövde helt enkelt skriva av mig. Det hjälpte, jag blev bättre och bättre till mods. Någonstans på vägen övergick jag, lite omedvetet, till att bygga upp bloggen istället med andra intressanta inlägg. Det är så jag vill ha min blogg. För som jag sagt en del gånger tidigare, jag älskar verkligen att blogga. :) 
Men trots mitt stora intresse för bloggen är det så att mitt största dilemma fortfarande är att jag är arbetslös. Det är mycket tankar om jobbsök, ekonomi och andra tråkiga saker runt omkring. Så vissa veckor blir helt enkelt lite tråkigt här på bloggen.
Det hade helt klart varit annorlunda om jag haft en fast anställning. Då hade jag kunnat ägna kvällarna åt att planera mina inlägg, göra research, förbereda inläggen bättre. Det är så klart det optimala.

Jag hoppas givetvis att jag snart skall vara i en sådan sits att jag inte behöver gå omkring att oroa mig för dessa tråkiga vardagstankar som jag har mellan varven. Och så klart hoppas jag att ni är med mig även då. :) 

Nu blir det i alla fall morgonkaffe och mys framför datorn, utan en massa andra tankar. Måste koppla bort och bara "vara" en stund.
Ha en fantastisk dag ute i det fina vädret. Det skall jag ha när det väl är dax för stallbesök. Och glöm inte att gå ut med ert speciella leende, det gör dagen så mycket roligare. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: