carinag.blogg.se

VILD OCH GALEN!!

Direkt från gamla bildarkivet kommer veckans minne. :) :) 

Vild och galen passar nog ganska bra in på denna "unga" dam. Det är inte alls konstigt att jag minns denna sprudlande och glada tjej, trots att många år har förflutit.
Trots hennes "vilda" yttre hade hon även en mjuk och lugn sida. Den sidan kom ofta fram när hon var i närheten och umgick med syskonbarnen.
Hon hade ett speciellt och alldeles eget band till sina syskonbarn. Speciellt de två förstfödda kusinerna i släkten, Dennis och Robin. Söta små änglar var de allt, i alla fall tyckte så klart vi mödrar det. Frågar man faster/moster Tessa så tror jag inte hon hade hållit med. hahaha

En härlig dag gick jag och Carola upp till Tessa för en fika. Med oss hade vi naturligtvis våra små söta gossar. De var faktiskt ganska söta, beskedliga och väldigt gulliga ... var för sig. Men slog man samman de, hmmm då kunde vad som helst hända. Japp, två Granströmskillar av samma skrot och korn. hehe.
Just den här dagen fick jag och Carola för oss att sticka och handla. Ja det var inga problem. Vi kunde så klart lämna killarna hos Tessa. Hon älskade ju dessa små barn som hon alltid hade så roligt med ... var för sig.

Hur det än var så tog nog vår lilla affärsrunda lite längre tid än vad vi hade beräknat. Ja ni vet kanske hur det är. Två väninnor som går där i affären och pratar ... och som självfallet glömmer bort tiden. När vi långt om länge kom på att "sjutton, vi måste nog sticka hem nu, vi har varit borta alldeles för länge", fick vi bråttom. Om inte minnet sviker mig helt så köpte vi till och med en liten "tack för hjälpen"present till Tessa. Visst, vi var ju tvungna att blidka henne lite. hihi
När vi kom hem till Tessa var hon HELT slut i huvudet. Ja, Tessa var helt enkelt inte beredd på att två 2-3åringar skulle kunna rasa sååå mycket. Det värsta var nog ändå att Dennis och Robin tyckte akvariet var toppen på alla plan. Där kunde man ta bort glasskivan och plaska bland fiskar och ha det hur kul som helst. Ja, hade de nu tagit bort skivan hade det kanske inte varit sådan kalabalik när jag och Carola kom dit. Nej, de hade lyft skivan och sen ganska lägligt "tappat" ner den i vattnet. Så ja, det var inte vatten bara i akvariet. hahaha

Och Tessas första mening till oss när vi kom in genom dörren var: "Jag skall ALDRIG ha barn. :) :) 
Kan tala om att Tessa nu är respektabelt gift med två egna barn. Jag har ingen aning om hur hennes barn var när de var yngre. Men jag har svårt att tänka mig att någon skulle kunna slå Dennis och Robin i busighet och kreativitet. För som sagt, dessa två hade alltid oskyldigt bus för sig ... när de var tillsammans. :) 

Man skulle inte kunna tro att dessa små söta gossar kunde hitta på bus. Men Tessa vet sanningen. :) :) 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carola
skriven :

Ha ha ha, detta minns jag som igår. Konstigt, men våra "änglar" brukade ju alltid vara så snälla och beskedliga 😉

Svar: Ja, eller hur. Världens snällaste. hahaha
Carina G.