carinag.blogg.se

SÅ HÄR SÅG MIN NYÅR UT!!

Jag trodde inte att jag fortfarande, efter 25 år med läkare, psykologer, kuratorer, och framförallt okunniga personer som måste tycka till, skulle behöva försvara mig och min familj. Igår fick jag dock veta att det antagligen alltid kommer att ske. Det är just därför jag är så restriktiv med att träffa nya människor.

Gårkvällen gick smidigt. Vi åt god mat i trevligt sällskap ...... ända fram till 21.30 då jag fick utbrott och flippade ut.
De säger ju att när alkoholen kommer i kroppen så går vettet ur. Det är väl då man många gånger kommer i bråk över bagateller. I mitt fall hade jag inte druckit en droppe vid den tiden och för mig mig var det absolut ingen bagatell. Efter att ha fått flera hånfulla kommentarer som rörde mina barn fick jag nog. Jag bara skällde och skällde. Jag inser att jag kanske inte borde gått på som en ångvält, jag hade inte behövt skrika av mig frustrationen. Antar att det var ett sätt att inte visa min sårbarhet. För jag blev ledsen, riktigt ledsen över att vid flera tillfällen fått höra "jag hade inte orkat med att ......", eller att mina barn är övermammiga. Men vad fasen ... detta är min familj, så här fungerar min familj, handikapp eller inte handikapp. Jag går väl inte omkring och berättar för andra familjer hur de skall vara.
Kvällen slutade med att gästerna gick hem ... långt innan 00-slaget. Efter det fick jag inte många ord trots att jag själv försökte. Så jag tog min champagne och gick in till mitt eget lilla rum. Det blev inget "gott nytt år".

Jag ångrar inte att jag försvarade mina barn, jag blir som en tigermamma om någon utomstående kommer och påstår saker och ting när det gäller mina barn, ingen går på de utan att jag reagerar. Däremot är jag ledsen att gästerna gick så tidigt för Dennis och Dessis skull. Det var deras gäster och jag vet att de ville skåla in det nya året tillsammans med sina gäster. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Usch så trist ;( kram

Svar: Ja, det var det verkligen. Men det nya året kom i alla fall, så nu blickar vi framåt och hoppas på ett mycket bättre år.
Hoppas ni hade en trevlig nyår och att flickorna fick se måååånga raketer på himlen. :)
Carina G.

2 Pia
skriven :

Ja det fick dom men dom var skittrötta;) god fortsättning!

3 Pia
skriven :

Ja det fick dom men dom var skittrötta;) god fortsättning!

Svar: Detsamma. :)
Carina G.

4 Carola
skriven :

Tråkigt att er nyår slutade så, men jag tycker att du gjorde rätt, jag hade också reagerat så. Det är dina barn och jag tycker att du har tre väldigt fina barn. Önskar er allt gott nu 2014 och ser fram emot när tidningen börjar igen.

Svar: Tack. God fortsättning själv på det nya året. :)
Carina G.

5 Vän till din mellersta son!
skriven :

Låter inte skoj Carina, men förstår att du flippade ur. Hade jag varit där, så vet jag inte vad jag hade gjort. Hatar sådana folk!! Blir så irriterade på ego personer som inte fattar bättre än att klanka på andra. Alla har någon form av handikapp, oavsett om man har papper på det eller ej. Ingen är helt frisk, ta det inte på fel sätt, men så är det. Och ingen skall komma o klanka ner på andra som är annorlunda, för då är det de som har problem. Jag blev så fruktansvärt irriterad när jag läste det, så hade jag haft personen framför mig så hade jag gett den en sån höger asså. Jag bryr mig inte vem det är, men ingen skall klanka på andra!!! ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA !

Hoppas du fick en bra kväll trots allt.

Tur att inte Teddy var med er igår, för jag vet vad han går för. Jag vet inte riktigt vad Dennis går för, men kan inte tänka mig att han är lika så som Teddy i alla fall.

Ha en bra fortsatt första dag på det nya året och kom ihåg, räkna till tio ;) Hehe

Svar: Tack för dina ord. Jag räknade till tio flera gånger igårkväll, och till en början hjälpte det även om jag flippade ur sen. hihi Jag tar det inte alls på fel sätt. För lite så tänker jag också att alla är lika mycket värda och vad säger vad som är normalt och inte normalt, så det finns nog lite handikapp i oss alla.

Jag måste säga att trots att jag inte känner dig eller ens vet vem du är, så känner jag mig stolt att en person med dina värderingar läser min blogg. Dina värderingar kan ta dig långt när det väl är dax och du tar fram de vid rätta ögonblick. Så ändra aldrig på dessa värderingar.

Jag hoppas du hade en bra kväll igår och att 2014 blir ännu bättre. :)
Carina G.