carinag.blogg.se

NYTTIGT!!

Vi hamnade i världens snöoväder när vi skulle hem från affären tidigare ikväll. Och jag som tycker så illa om att köra i just det väglaget. Tur att det inte var så långt att köra ... även om det kändes som att jag körde i evighet. :) :) 

Vi handlade i alla fall ingredienserna till två sallader, så ikväll blev det Tonfisksallad och Räksallad. Jag är ju väldigt kräsen av mig och gillar absolut inte tonfisk, men är desto mer förtjust i räkor.
Jag blev lite full i skratt när jag väl hade skalat dessa räkor. För att vi skulle komma lite billigare undan valde vi räkor med skal. Men när jag väl var klar med skalningen så hade vi liiite räkor i en skål. Det såg för löjligt ut där de låg längst ner i skålan.Tror faktiskt det hade blivit billigare att handla färdigskalat. Nåja, alltid lär man sig något. Nästa gång får det banne mig bli räkor utan skal. :) :) 
Men gott var det ... och mätta blev vi. Egentligen är man ju lite dum som inte kör sådant här lite oftare. Det är ju både gott och nyttigt, och inte alltför dyrt heller. Och sen går det snabbt att göra.

Nu blir det lite kvällskaffe och mys framför TV'n. Ha en fortsatt härlig Fredagkväll och få er en riktigt god natts sömn.

Sov gott alla.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Mkt godare med de man skalat själv;) gillar varken frysta färdigskalade eller de i lake..

Svar: Jo, det kan jag nog hålla med om. Det är bara så himla jobbigt att skala själv. Det är latheten som kommer fram där. hahaha
Carina G.