carinag.blogg.se

MAMMAFASONER!!

Tänk att de här "mammafasonerna" aldrig går ur trots att jag har vuxna barn. Sitter alltid och funderar på vad "barnen" gör, var de befinner sig, om allt är okej. Är det fler än jag som har sådana griller för sig?
Och inte nog med det, nu när jag plötsligt har fått två svärdöttrar och barnbarn, så börjar jag tänka likadant om de.
Igårkväll satt jag och var orolig för att Teddys flickvän skulle ställa sig vid bussen när hon skulle hem till honom. Helt sanslöst egentligen. Hon har ju trots allt en egen familj som jag är säker på har full koll. Men ändå oroar jag mig.
hahaha
Likadant är det med Dessi och Alexander ... så fort något sker som inte hör till vardagen blir jag orolig. Nåja, Alexander är så klart en annan femma. Det är klart jag har oron för honom som jag haft för mina egna när de var små. Men Dessi klarar sig faktiskt ganska bra utan min hjälp. Men ändå skall jag sitta och fundera och ha "mammafasoner" precis som med mina egna barn. Jag menar ... hon har ju egna föräldrar. Men ändå ...

Undrar om jag någon gång kommer kunna släppa greppet och inse att de faktiskt inte är småbarn längre. Vem har sagt att det blir lättare för att barnen växer upp. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia K
skriven :

Bara att inse att mammafasonerna aldrig tar slut.Oroar sig gör man från de blir födda sedan kvittar det om dom är 5 eller 55 de är ju alltid våra barn. :)

Svar: Jo, det är väl så... det är som det skall vara alltså. :)
Carina G.