carinag.blogg.se

KRÄSEN!!

Räkningarna är betalda och jag skall alldeles strax gå på veckans städning. Men nu satte jag mig först ner en stund för en kortare paus. I mitt fall går ju inte det bra alls utan att tankarna irrar omkring. Och idag har jag andra konstiga funderingar för mig. Undrar varför jag alltid för sådana "oviktiga" konstigheter i min skalle. hahaha

Dagens tanke: Kräsenhet.

Jag har alltid tyckt att jag är jättekräsen när det gäller mat. Och för att inte barnen skulle bli lika kräsna så hade jag alltid tillbehör på middagsbordet när de var små i form av majs, svamp och annat som jag absolut inte äter. Min fråga är om jag är så kräsen som jag själv alltid sagt, eller om jag lyssnat för mycket på andra som sagt att jag är kräsen. För faktum är att jag äter nästan allt. Jag tycker inte om det, och när jag själv lagar mat så är jag trångsynt. Men om någon lagar middag så spelar det i princip ingen roll vad det är, då äter jag allt.
Jag hör ju ibland andra säga "det tycker jag inte om" eller "det är inte gott så det vill jag inte äta". För mig är det inget alternativ.

Minns en gång när jag var iväg till Cran Canaria med mitt arbete. En kväll blev vi bjudna på en restaurang där det serverades läckerheter som inälvsmat, sniglar och annat som för mig inte ens är ätbart. Jag åt och drack, sen drack jag lite mer innan jag kunde ta nästa tugga. Vin och vatten om vartannat blev det, men maten slank ner. hahaha

Så då är ju frågan ... är jag verkligen så kräsen som jag och alla andra vill ha det till?

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: