carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 4

Just nu håller jag på att läsa "Postcard killers" av Liza Marklund, har ett par kapitel kvar. Det är normalt inte min genre, har aldrig varit så förtjust i deckare. Jag lånade boken av mamma för att jag ville testa detta sätt att läsa på, att lyssna på boken istället.
Boken är trots allt relativt bra ändå. Liza Marklund skriver på ett väldigt bra sätt och drar inte ut på händelser som så många andra deckarförfattare gör.
Det är egentligen inte boken jag skulle vilja göra "reklam" för idag, utan ett annat sätt att läsa böcker. Är det någon som har testat ljudböckerna? Detta är som sagt första gången jag testar det, och blev glatt överraskad. Jag kommer absolut att fortsätta lyssna på fler böcker lite då och då.
Det är aldrig bra att ta bort läsningen helt, jag tror alla behöver denna typ av hjärnaktivitet. Och jag tror inte jag skulle velat utöva ljudböckerna på mina barn när de var mindre. Jag har alltid tyckt att läsning är en viktig del av att lära sig, det är något alla barn behöver.
Men det ena behöver inte förta det andra. I mitt fall är det så att jag blir så fort trött i ögonen. Många gånger när jag sitter vid datorn måste jag bara luta mig tillbaka och sluta ögonen en stund för att få tillbaka kraften i de. Där kommer ljudböckerna in som en liten befrielse.
Så nu med den här boken har jag bara satt igång CD-skivan i datorn, lutat mig tillbaka och slutit ögonen. Och ändå har jag fått en hel bok i mitt minne. Ja, jag gillar hela den här idén. Testa ni också...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: