carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 3!!

Skall jag vara ärlig har jag inte läst hela den här boken, endast ett visst antal utdrag. Däremot har jag beställt hem den. Jag tycker den är viktig. Och det lilla jag hittills läst får mig att rysa vid tanken på att många, många är så olika. Vi behöver inte ha ett handikapp, eller så kanske vi har något handikapp alla. Men alla är dock olika, vilket innebär att man måste tänka sig för ibland, acceptera att andra kanske är annorlunda, tänker annorlunda, gör och säger annorlunda.
Och trots att jag inte har läst boken än kan jag nästan garantera att den är väl värd att läsa ... för ALLA.

Boken heter "Ansiktet bakom masken : om att vara borderline" och handlar om Jouanita Törnström som fick diagnosen borderline i vuxen ålder, 27 år. Hon har skrivit lite som man skriver i en dagbok. Men den är så himla bra ändå, i alla fall det jag hittills har läst.

Jag har som sagt beställt hem den och så fort jag fått den kommer jag att hugga in i den. Men redan nu kan jag säga att man bör läsa den för att förstå hur andra faktiskt kan tänkas vara. Det finns ju inte två som tänker likadant. Något jag tror vi alla måste acceptera och fundera på.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: