carinag.blogg.se

TUSEN GÅNGER STARKARE!!

En svensk ungdomsfilm från 2010. Japp, det är dax för veckans filmtips. Jag råkade få syn på denna film härom dagen när jag satt nere hos Teddy och blev så klart nyfiken. Så direkt när jag kom hem letade jag fram filmen på nätet för att kolla om det var något av intresse.
Filmen kanske inte har en superbra handling. Den är ganska alldaglig, som vilken av alla dessa ungdomsfilmer som helst. Men jag fastnade ändå för filmen, som för med sig ett budskap. Ett budskap om gråa personer, smarta personer, lärare som kanske för dubbelmoral, populära personer och kanske de som är mindre populära, de så kallade nördarna.
Filmen heter "Tusen gånger starkare" och ja, jag gillade filmen. Dessi, som också har sett filmen gillade inte den. Så naturligtvis ... den passar säkert inte alla. Men titta på filmen och bedöm själv.

Filmen handlar om Saga som kommer ny till klassen. En tjej med självförtroende, eget tänk, som inte bryr sig om vad folk, och speciellt lärarna, tycker. Till motsats till henne har vi Signe, en osynlig och grå flicka vars mun är stängd till större delen av dagen.

När jag själv var 15 och gick i skolan, var jag nog mer en Signetyp än en Sagatyp. Men det är en helt annan historia. hahaha

Här har ni i alla fall ett litet klipp ... här kommer "Tusen gånger starkare"

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: