carinag.blogg.se

LINKEDIN OCH TWITTER!!

Har suttit och kikat lite på LinkedIn och Twitter nu på morgonen. Jag förstår inte att jag inte tagit dessa två på allvar tidigare. LinkedIn är ju hur intressant som helst. Och även om man kan tycka att det är en Facebook nummer två så tycker jag inte det. Det sträcker sig till en helt annan grupp människor och jag tycker det är jättekul att surfa runt där och hitta nya lösningar och idéer hela tiden. :) 
Däremot har jag lite svårt för att förstå mig på Twitter. Jag har hållit på nu några dagar att plocka bort alla som jag plötsligt börjat följa ... utan att veta om det själv. hahaha
Men det tar riktigt lång tid så man kan bara sitta och göra det stundtals. Men jag är i alla fall nere i 297 st nu. När jag klickade in mig där för ett antal dagar sedan och inte hade varit där på flera år, var jag uppe i över 500, så det tar sig. Men jag har fortfarande inte lyckats koppla ihop Twitter med hur man söker upp jobben som kommer dit. Lite trögtänkt. :) :) Men jag ger inte upp. Så småningom måste jag ju lyckas klura ut det.
Det som blir lite jobbigt är att jag inte får glömma bort själva jobbsöket, det som jag sysslat med i snart två år. Men när man är inne på nya marker, som t.ex. LinkedIn och Twitter, är det så lätt att glömma det andra som måste göras.

Nu har jag i alla fall inte tid att sitta med det längre. Klockan rusar med stormsteg, jag och Beatrice skall alldeles strax röra oss mot stallet. Jag hoppas inte det är så kallt där idag, har inte alls tagit på mig som jag brukar. Det kändes så skönt på balkongen så jag hoppas att det fortsätter så när jag väl sitter i ridhuset. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: