carinag.blogg.se

EN RIKTIGT BRA RÅDGIVARE!!

Har turen att få en riktigt bra rådgivare på Radix. Varje morgon kommer han in och säger godmorgon. Sen springer han där flera gånger och kollar läget, om någon behöver hjälp osv. Och när sen dagen är slut brukar han ofta komma in för att kolla vad som hänt under dagen och om allt gått bra. Till saken hör att vi är en hel del personer i samma rum, alla har inte samma rådgivare. De är säkert duktiga på sitt sätt alliop, men jag måste nog ändå säga att jag tycker min rådgivare är strået vassare.
Och som den engagerande person han är håller han ju på att puscha och ha sig. Och nu kom han in där igår igen, när vi skulle sluta, och kollade om jag hade "knackat dörr" än. Hmmm, nej, tycker det är supersvårt och vet inte vad jag skall säga, hur det skall sägas ... ja, hur jag skall bete mig helt enkelt.
Nu har jag peppat mig själv igen. Lovade att jag skulle försöka mig på det idag igen. Jag tror det är därför han är så på hugget. Han vet att jag tycker det är svårt och jobbigt, och då skall det pushas till det yttersta. Men jag måste ändå säga att han gör ett suveränt jobb. Många av oss behöver verkligen pushas fram för att ta det där extra klivet. Jag ser ju på en del andra att det inte alltid brukas allvar, att man gör en massa annat. 
Bara att vara arbetslös är ju knäckande. Så det är verkligen viktigt att rådigarna pushar och puschar hela tiden för att man skall hålla sig ovanför ytan.
Nu loggar vi ut, dax att bege sig. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: