carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 8

Bättre sent än aldrig, men här kommer faktiskt veckans boktips. Visserligen lite ovanligt den här veckan ... men dock ett tips. Jag tänker så klart på alla oss som fortfarande håller på med sådana dumheter som cigaretter. hahaha

Jag vet, det borde inte vara så svårt att sluta röka. Men tro mig, det är ursvårt. Så därför tänkte jag att jag skulle ta hjälp en boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr för några år sedan. Jag har läst boken 4 gånger ... och ja, jag är fortfarande rökare. Och så klart, då tänker ju ni att boken inte hjälper. Men jo, det gör den faktiskt ... om man är mottaglig.
Jag känner flera som slutat med hjälp av boken. Däremot är jag inte så säker på att det är just boken som är anledningen. Kanske dessa personer ändå hade lyckats sluta ... jag vet inte.
Men en sak vet jag; boken är intressant ur alla aspekter. Och mycket som skrivs i boken stämmer faktiskt om man som rökare lutar sig tillbaka och funderar över vad Allen Carr har skrivit.

Så därför vill jag rekommendera de rökare som finns här inne att åtminstone testa boken om ni vill sluta. Själv har jag inte gett upp. Boken kommer att läsas igen av mig, kanske jag lyckas och är mottaglig nästa gång. :) :) 

Och nu är det dax för mig att dra mig tillbaka. Hoppas ni haft en härlig kväll och får en god natts sömn.
Godnatt och sov gott alla.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: