carinag.blogg.se

TRANSVESTIT PÅ FRITIDEN!!

Nu blev jag plötsligt djup igen och bara måste få ur mig "dagens tanke".
Satt precis och tittade på en bit av "Nyhetsmorgon" där de hade två killar på besök, varav den ena kommit ut på äldre dar som transvestit. Och när jag satt där och lyssnade på berättelsen slog det mig hur dömande samhället egentligen är. Jag menar inte speciellt vi människor som privatpersoner utan samhället som sådant som t.ex företag. Jag har hört det förr och faktiskt bara skrattat åt det. T.ex har det sagts att jag skall vara försiktig med hur jag själv framställer mig på bloggen, vad och hur jag skriver. Det måste slå väl ut hos en eventuell arbetsgivare. Man skall vara försiktig med vilka bilder som publiceras på Facebook, eller vilka kommentarer man skriver på twitter. Har det verkligen betydelse för hur man klarar av ett arbete och vilken kompetens man har?
Den här killen var ganska högt uppsatt, tror han var chef på ett företag. Naturligtvis gick han inte i kvinnokläder på arbetet. Och när det väl uppdagades att han var transvestit förklarade han också att han hade för avsikt att faktiskt på arbetsplatsen sköta sitt arbete och vara den man han föddes till. Men på grund av sitt privata utseende så togs det inte väl emot på arbetsplatsen, tror han blev omplacerad.
Ja, jag reagerade väldigt skarpt. Kompetensen kan väl för hundan inte ha försvunnit över en natt? Hans sätt att tänka affärsmässigt är väl inte sämre för att han på sin fritid tycker om att klä sig i kvinnokläder? Jag förstår ärligt talat inte grejen.

Om en eventuell arbetsgivare tittar på Facebook hos någon de vill anställa och ser personen arm i arm med någon med samma kön eller en tatuering på armen, betyder det då att de inte tror att personen besitter den kompetens som är aktuell? Trots allt är man ju inte samma person på fritiden som man är på sin arbetsplats.
Personligen tycker ju inte jag att utseendet eller ens läggning skall påverka alls.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: