carinag.blogg.se

GORBY!!

Igår avslutade jag med programmet Renees rubriker. Och där hade hon med Anders Magnusson, som 1991 begick gorbyrånet. Nu är jag säkert lite efter min tid. Jag har ju inte följt honom genom åren och hade ingen aning om att han numera har lämnat sitt kriminella liv och är VD för sitt bolag där han hjälper en del av de brottsoffer som han själv skapat för många år sen.
Men jag blev riktigt imponerad av hans historia. Med i studion fanns ett av hans offer som han psykiskt skadade för 23 år sen. Och tänk, hon har inte bara förlåtit honom, utan arbetar i hans företag idag.
Ja som sagt, jag blev imponerad av honom. Den här mannen är ju verkligen ett bevis på att det går att ändra ens person från dåligt till bra.
Så i morse var jag tvungen att googla på honom ... min nyfikna sida ploppade upp lite där. hahaha
Sådant gör mig så himla glad ... när jag ser att det finns folk där ute som väljer en ny väg i sitt liv ... och faktiskt vinner över det dåliga. :) 

Jag skall också vinna över min morgontrötthet ... för nu blir det en stor balja kaffe och lite datamys. ;) 
Ha en superdag alla, och var rädda om er.

GODMORGON

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: