carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 17

Den här veckans boktips är en sann historia. Jag har inte riktigt läst klart hela boken. Men kan säga att jag, oavsett slut, kan rekommendera den ... utan tvekan. Historien skildras utan några som helst försköningar och mellan varven blir man riktigt illa berörd.

Boken heter "14 år till salu" och handlar om Tessan, som efter en våldtäkt faller långt, långt ner i förnedring och fortsatt nätprostitution. Den är gripande, skakande och hemsk. Det är något som måste varnas till alla tonårstjejer och föräldrar. Jag har ju sluppit lindrigt undan med min egen dotter, kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att råka ut för det Tessan och hennes föräldrar råkade ut för.

Som sagt, jag vet inte slutet än. Dock har jag inte mycket kvar och jag tycker ni skall göra som jag ... läsa den. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: