carinag.blogg.se

BÄSTA SERVICEN!!

Ofta när man går och fikar någonstans är det väl så att de allra flesta cafébiträden är serviceminded och trevliga. Och jag har aldrig riktigt funderat på vad som sägs, hur det sägs eller om personalen smilar eller inte. Det är något jag bara tagit för givet och sen har det inte varit något med det.
Inte förrän jag började gå och fika på Café Ambrosia fick jag upp ögonen för hur ett biträde borde bete sig gentemot kunder.  
Visst är det så att Ambrosia har riktigt gott kaffe ... skulle nog inte druckit så mycket kaffe där annars. :) :) Men servicen där tror jag nog är svår att slå. All personal är utomordentligt trevliga och serviceminded. Ändå finns det någon som utmärkt sig lite extra. Tror att det är något som kommer automatiskt. Hon är den där gulliga tjej som jag är ganska övertygad om att hon är annars också. Och man ser verkligen att hon gillar sitt arbete, gillar "sina" kunder och verkligen uppskattar det hon har.
Tyvärr kommer hon inte finnas där längre då hon nu går därifrån till nya mål. Det är bara att gratulera det nya företaget, de kunde inte fått en bättre medarbetare. Jag kommer att sakna hennes suveränt gulliga sätt jättemycket. Och ja, jag kan inte annat än önska henne lycka till med vad hon än tar sig för här i livet. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: