carinag.blogg.se

BYRÅKRATI!!

Usch vad jag blir trött och irriterad när det bara håller på att strula hela, hela tiden.
Kommer ni ihåg vilket strul det var när jag skulle börja praktisera på det företag där jag är anställd nu? Hmmm, strulet det bara växer och växer.
Eftersom jag bara har en anställning på 75%, skulle jag få lov att stämpla upp de återstående 25. Och då är det ju meningen att jag skulle få pengar den här veckan. Men nu när jag kikar in på min A-kassesida, visar det sig att de inte kan betala ut några pengar förrän de fått något svar från försäkringskassan, eftersom jag tydligen uppbär aktivitetsstöd därifrån samtidigt.
Men hallå ...... jag har än så länge inte fått en krona. Enligt AF var jag tvungen att anmäla detta via försäkringskassans hemsida. Problemet är bara att jag inte har lyckats öppna upp blanketten som man skall fylla i. Och försäkringskassan går inte att nå. Det är antingen upptaget eller ingen telefontid... SUCK.

Jaha, vad vill de jag skall göra nu då? Jag har alltså inte fått pengar på hela September månad. Och nu verkar det inte som om jag kommer kunna få pengar innan alla räkningarna skall in.

Det var mycket lättare att vara arbetslös på heltid. :( 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: