carinag.blogg.se

BLIR SÅ TRÖTT PÅ ALLT NU ......!!

Blir riktigt irriterad på AF just nu.
Ringde till min A-kassa för att koll ett par saker nu när jag börjat jobba. Mitt i vårt samtal säger damen i luren till mig att jag blivit avanmäld från AF och har därför ingen rätt till stämpling.
Jag blev ju så klart fundersam och ringde upp AF. Där fick jag då besked om att man inte har rätt till ersättning om man har praktik. Lite märkligt eftersom de sagt till mig att söka jobb under praktiken.
Och när jag berättar att jag inte har fått lön under min praktik, har kvinnan på AF mage att fråga mig om jag var säker på det.
Ja, jag är riktigt arg nu. Då menar de alltså att jag skall förlora en hel veckas ersättning för att jag varit flitig och ordnat egen praktik??? GAAAHH ...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Du har rätt att få betalt från försäkringskassan som är samma summa som du har rätt till från A kassan....det är din kontakt på arbetsförmedlingen som ska ordna det till dig! Peter fick därifrån på sin praktik och den ordnade han oxå själv!

Svar: Aha. Jag skall ta kontakt med med handläggaren på AF idag. Tack för infot. :)
Carina G.