carinag.blogg.se

STUDIEBESÖK PÅ KIELS!!

Just ja, jag var ju på Beatrice praktikplats i Tisdags. Och nyfiken som jag är ställde jag hur många frågor som helst. Tror att Beatrice tyckte jag var lite off hihi. Men jag har ju aldrig varit inne i ett storkök tidigare, i alla fall inte när det varit mat på spisen. Alltså, bara ballongvispen var lika stor som min ena vägg i köket. hahaha

Och så klart, var ju tvungen att fråga om det var okej att fotografera där inne. Inga problem, de hade inga stadshemligheter. :) :) :) 

Damen som visade Beatrice tillrätta berättade att de hade ca 200 - 250 lunchgäster varje dag. Dessutom lagades det mat där till malmös skolor och förskolor, och även till hemtjänsten.
Ja, jag blev imponerad, det gick verkligen undan. Och trots att det var mycket redan från start på morgonen, så hade alla ett genuint äkta leende på läpparna. Det var riktigt uppfriskande att se. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: