carinag.blogg.se

SEG MORGON!!

 
Det vart en riktigt seg morgon. Jag hörde inte ens klockan, så Beatrice fick gå in och väcka mig. Stackare, hon vaknade av alarmet trots att hon egentligen är ledig idag. :) Så går det när man inte kommer till ro och kan somna. Nu har jag lite mindre tid på mig att morna mig på.
Jag sätter allt fokus på morgonkaffet. Efter det blir det KALLT vatten i ansiktet. Om inget annat så vaknar jag garanterat då.

Idag har Beatrice ett möte inbokat. Hon skall iväg och träffa personalen på den restaurang hon kommer att praktisera på resten av året. Så nervös hon var igårkväll. Detta är ju en helt ny grej för henne. Hon kommer att praktisera tre dagar i veckan på en lunchrestaurang, som skolan ordnat till henne. Med tanke på hur duktig hon är i köket, är jag övertygad om att det kommer att gå jättebra för henne. Men jag förstår hennes oro. Man kan väl jämföra det med en arbetsintervju, jag brukar vara supernervös när jag skall iväg på sådant.

Såja, nu har kaffet hunnit bli klart och jag kan äntligen få lite "morgongodis".

Ha en bra dag alla. Var rädda om er där ute i vimlet ... och glöm inte smilet. Det är ju FREDAG.

GODMORGON!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: