carinag.blogg.se

ROSA BANDET!!

Idag är det rosa bandet gala på TV "Tillsammans mot cancer".
Hur många skall se det? Jag vet att jag kommer spika mig framför TV'n. Kollar in programmet varje år och tycker det är riktigt kul att de får in så pass mycket pengar som de faktiskt får.

Visst har många av oss inte pengar i överflöd att skänka. Men bara en liten bagatell som att handla en kanelbulle med rosa socker på istället för en annan kaka när man är och fikar kan göra skillnad.
Igår såg jag i affären att allt rosa som handlades, där skänktes en viss del till cancerfonden. Det kan vara allt från en rosa disktrasa till en rosa godisbit. Ja, jag tycker det är häftigt när folk engagerar sig. Och det är helt klart värt det om det bara kan rädda EN enda person.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: