carinag.blogg.se

KLAR FÖR IDAG MED TRÅKIGT DATAJOBB!!

Då har jag varit ganska flitig framför datorn sen jag kom hem, trots att jag var lite off.
Jag blev ju visserligen på lite bättre humör när jag loggade in på försäkringskassan och upptäcker att jag nu kommer att få utbetalt för den ena veckan då jag praktiserade i Augusti. Det är alltid något, jag kan i alla fall betala en del räkningar.

Dessutom skickade jag ett ganska långt mail till "kundrelationer" på AF. Jag fick ju rådet tidigare att kontakta den avdelningen och anmäla händelsen om att jag blivit så felinformerad att jag nu inte fått några pengar till följd av det. Och jag tänkte faktiskt strunta i det. Jag är inte en person som skriker och skäller på myndigheter. En del är trots allt mitt eget fel som inte lyckats klura ut hur systemet fungerar. Jag försökte, men fick hela tiden motstridiga besked. Nåja, nu när jag inte får några pengar från A-kassan för att jag inte visat upp mitt anställningsbevis, som jag inte hade en aning om att jag skulle göra, kände jag bara att jag skulle ta personen jag pratat med på orden. Så ja, nu har jag skickat ett låååångt mail med en fullständig redogörelse som går tillbaka ändå till Augusti då jag började praktisera. :) Det är så långt att jag inte tror de orkar läsa det ens, tveksamt om jag själv skulle orka det. hahaha
Jag hänger inte läpp precis. Visst är det tight med pengar, men på något sätt klarar man alltid sådana prövningar. Det är väl en del av livet, antar jag.

Nu har jag gjort mitt för ikväll, i alla fall vad gäller jobb/AF och annat tråkigt. Nu är det chill som gäller. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: