carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 43

Jahapp, idag börjar jag med en ny kategori ... boktipset.
Jag vet inte hur det kommer att fungera. Men eftersom jag fått önskemål om att jag skall tipsa om lite böcker, så kör jag igång och ser vart det leder någonstans. Tanken är att ett boktips skall komma upp en gång i veckan. Självklart tar jag emot tips och idéer vad gäller böcker. Ja ni vet var ni når mig med sådant, antingen via bloggen eller via mail. :) :) 

Första boktipset jag drar igång med är ingen mindre än ......
VINDSTRÄDGÅRDEN.

I Måndags tipsade jag om filmen "Flowers in the attic". En del kom ju så klart ihåg boken direkt. Men jag kan lugnt säga till er som såg trailern och sen kollade in HELA filmen att det inte är samma sak att läsa boken. Boken tar upp sååå mycket mer än filmen. Kanske därför jag inte riktigt tycker att filmen är så superbra, eftersom jag läste boken ganska långt innan jag såg filmen.
Däremot är boken riktigt bra, en bok som i alla fall jag skulle kunna läsa fler gånger.

Boken handlar om fyra syskon, som tillsammans med mamman, åker hem till sina morföräldrar. Där blir de inspärrade på en vind och tvingas leva helt isolerad från omvärlden. Ingen vet att de existerar.

Jag kan ju så klart inte avslöja för mycket. Och har ni sett filmen så kan jag bara säga, den tar inte upp hälften så mycket som boken.
Låt er för all del inte luras av det lite tråkiga bokomslaget. Gillar ni böcker, så är denna ett MÅSTE.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: