carinag.blogg.se

MER FRÅN GÅRDAGEN!!

Nu har jag haft lite tid att gå igenom samtalen som kom till oss igår. Och jag är fortfarande inne på samma spår, jag vill sååå gärna ha en seans till. Men skulle nästa gång vilja ha en "privat sittning", där det koncentreras på mig en halvtimme och där jag kan ställa frågor. För jag har så himla många frågor som bara surrar runt i mitt huvud.

Om jag först börjar med Beatrice besök. Hon fick ju som sagt besök av sin gammelfarfar. Han är den som finns där hos henne och som följer henne på hennes väg mot vuxenlivet och en eventuell karriär. Han är i alla fall väldigt stolt över henne. Under hennes tredje gymnasieår kommer hon att få ett arbete. Jag kan bara anta att det är något extraknäck bredvid skolan, då hon har ytterligare ett år kvar att läsa. Och det är ju inte helt omöjligt. Redan nu praktiserar hon. Och ju längre tid som går kommer hon så klart ut mer och mer. Han såg också henne med färger, form och en penna. Vilket jag skulle kunna tro tyder på att hon kommer att jobba med något kreativt. Men det kändes i alla fall skönt för mig att höra att det kommer att gå bra för henne. Det är trots allt det man som förälder hela tiden strävar efter.

När det gäller mig själv blev det plötsligt lite mer komplicerat. hahaha
Då ställdes det lite mer krav. Till att börja med skulle jag sluta upp med att ta mussteg och börja ta stora kliv istället. Nu är det ju så att man måste ta alla sådana här saker med en nypa salt. Jag tror ju stenhårt på det men tar det samtidigt lite som det kommer. Men visst stämde det när de berättade att jag höll igen mig själv och skulle börja ta mer plats. En annan sak som också stämde riktigt bra var när de sa att jag skulle flytta ner, att de såg mig i en liten trädgård. Även om jag kanske inte egentligen vill bo i hus, har jag och Dessi ändå kikat på lite hus på nätet att hyra. Det kändes som den kommentaren var ganska klockren.
Sen berättade de att jag varit ensam alldeles för många år och att det var dax att hitta någon man nu. Och detta skulle ske inom tre år. hahaha
Ja, så klart skrattade jag gott åt det. Det finns inte på min karta ens. :) :) En sak som jag så klart hoppas stämmer är ju att jag skulle få en "tillsvidareanställning", troligtvis inom ett år. Ja, det kan jag ju inte annat än hoppas på att det stämmer.
Eftersom Beatrice redan fått beskedet om att det kommer att gå bra för henne, frågade jag även om mina söner. Och fick då veta att det som passade Teddy bäst var en egen liten rörelse där han fick mecka med motorer, cyklar, ja lite av varje helt enkelt. Och faktum är att jag ser Teddy framför mig på det sättet. Sen berättade de även att Dennis var riktigt stark i sig själv, mådde bra och trivdes alldeles förträffligt med sin tillvaro.

Ja, det här blev ju lite längre än vad jag hade tänkt mig. Och just nu kan jag inte komma på så himla mycket mer, kommer kanske när jag börjat analysera lite mer.
Jag hade hoppats på att Affe skulle dyka upp, men måste säga att jag är mer än nöjd av att veta att mormor och svärfar finns med mig i min vardag. Det gillar jag verkligen. Och svärfar är åndå inte så långt ifrån den jag ville ha hit. Kan garantera att de överlägger med varandra, Affe och hans pappa, där de sitter på sitt lilla moln och kikar ner på oss. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: