carinag.blogg.se

BOKTIPSET V. 48

Veckans boktips är, kanske inte helt otippat, riktigt riktigt gammal. Men så, så läsvärd. Det är en av de få böcker jag faktiskt har läst om flera gånger. Det handlar alltså om "Ut på yttersta grenen".
Boken är bra ur många aspekter. Visst har den en bra handling, den är lättläst, och Shirley MacLaine skriver med en stor humor vilket gör det roligare att läsa. Men för mig har boken mest berört för att det handlar om sökandet efter andlig mening.

Som ni säkert redan förstått handlar boken om hennes eget liv, sökandet efter den stora kärleken, sökandet efter sina rötter, sökandet efter en mening med livet, som till stor del har med det andliga att göra. Och den berör jättemycket. Hon beskriver inte bara det glädjande, utan lyfter även fram tråkigt i samma mening. Och man blir så engagerad i hela hennes berättelse. 

Har ni inte läst den, så tror jag att jag kan garantera att ni kommer att gilla boken.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: