carinag.blogg.se

TRÄNING!!

 
Varför skall det vara så svårt att komma igång?
Jag är ju så medveten om att man måste röra på sig, ung som gammal.

Jag har alltid varit svag för godis, speciellt choklad. Och om man då inte rör sig, så sätter det ju sig på ställen som man absolut inte vill. Lägger man sen till vardagsbestyr, som att sitta på en kontorsstol dagarna i ända. Ja, man behöver inte vara fitnessguru för att förstå vad som händer, till slut börjar man rulla. hahaha

För att undvika för mycket "hull" började jag då att gå till och från arbetet. På det sättet höll jag nere vikten något i alla fall, och fick samtidigt min dagliga motion, som alla behöver vare sig man är smal eller lite mullig.
Dessutom gjorde luften mig gott. Jag sov bra om nätterna, åt bättre, och kände riktigt hur bra min kropp mådde.

Och sen plötsligt, så kändes det inte så motiverat längre. Det var så mycket annat som kom i vägen skyllde jag på. :) 

Nu när jag går hemma hela dagarna så har jag faktiskt inget att skylla på. Jag vet, jag har ju börjat röra på mig mer, tack vare Teddy och hans ständiga promenader.
Men innan dess satt jag bara på en stol och gjorde i princip inget fysiskt alls. Ja, ni kan ju själv tänka er hur kroppen mår av det, inte bra alls. Så jag lånade Zumbaskivor av svärdottern och var riktigt taggad.
Körde igång och svettades som en gris. Jätteskönt att komma igång tyckte jag, omkring 2-3 veckor. Sen bara dog motivationen.
Nu tittar jag på dessa skivor varje dag, men får inte för mig att sätta igång DVD-spelaren.
VARFÖR?

Förstår inte varför det skall vara så svårt att komma igång och hålla det vid liv.
Har ni några tips och idéer, är jag idel öra.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: