carinag.blogg.se

SONG CONTEST!!

 
Då har vi den stora "musik"tävlingen här ikväll, eurovision song contest.
Vem skall titta på den?

Kan säga att jag själv inte tittar på det längre. Slutade titta för flera år sedan, då Finland gick och vann. Och nej, det var så klart inte för att det var Finland. :) 
Som de flesta tycker jag inte heller om förändringar. Och jag kan inte förlika mig med tanken på att det numera är eurovision och inte schlager som förr i tiden. Tycker inte att rock, pop, rap osv har på den tävlingen att göra. Visst, många av låtarna kan vara bra ändå. Men varför då inte anordna en musiktävling för den typen av låtar också?
Så när Finland gick och vann med en rocklåt, bojkottade jag den tävlingen.

Men patriotisk som jag är hejar jag naturligtvis på Sverige ändå, och hoppas att Robin Stjernberg vinner.
Nu har jag förvisso inte hört några andra låtar mer än Sveriges och Danmarks, men har svårt för att tro att hans låt är tillräckligt stark. Dock tycker jag inte låten är speciellt dålig.

Men vi håller i alla fall tummarna för Sverige och Robin Stjernberg.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Hanna
skriven :

Jag vill se det men har svårt att ta mig ner till malmö :(

P.S. Fråga din son varför han inte svara mig på sms elr när jag ringer?! :/

Svar: Synd att du inte kan ta dig till Malmö, tror det är en upplevelse att se det live. :) Jag kollade med Teddy, och han bad mig säga till dig att du skulle kolla det med din äldsta syster. Har ingen aning om vad han syftar på, men han skrattar gott i alla fall. :)
Carina G.