carinag.blogg.se

VARDAGSBESTYR!!

Godmorgon!!

Jag lyckades somna igår strax efter 00 och sov ända till 5. Jag har ju inte sovit många timmar de senaste dygnen, så jag bara däckade.

Idag är det Lördag, tvättdax.
Beatrice och Affe hade som rutin att alltid tvätta tillsammans på Lördagar. Naturligtvis kommer jag att följa med Beatrice till tvättstugan idag. Men jag är allt lite orolig så hon inte bryter samman när vi kommer dit. Det blir minnen som kommer över henne.
Jag har suttit här en stund och funderat på om jag skulle ta tvätten helt ensam, så Beatrice slipper alla dessa minnen. Jag vet faktiskt inte vad som är rätt. För samtidigt sägs det ju att man måste försöka göra allt som man brukar. Det finns inga genvägar för att slippa den smärta man måste gå igenom. Jag får väl försöka läsa av henne lite när det börjar närma sig tvättdax. Uppvisar hon några tecken på extra oro, får jag nog låta henne vara hemma istället.

Nu skall jag fortsätta dricka kaffe. Är det något som gått extra mycket här hemma dessa sista dygnen så är det kaffe och cigaretter.

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maggan
skriven :

Cina berättade igår... Beklagar, ännu en gång e de orättvist. Prata med barnen det är ett bra sätt att bearbeta sorgen på. Kram till er alla.... Maggan

Svar: Tack Maggan för din omtanke.
Carina G.