carinag.blogg.se

TUR DET FINNS USB I ALLA FALL!!

Okej, jag är redo. Gruset har försvunnit och jag är redo att köra igång dagen.
Lagade ytterligare en kopp kaffe att ta med mig på balkongen när jag började söka jobb. Satte mig tillrätta med datorn i famn, och upptäckte att jag inte har rätta CV-mallar i den bärbara datorn suck. Det var bara till att ge sig in igen för att tanka över på ett USB-minne.
Borde det inte finnas enklare sätt när man har två datorer i samma lägenhet? Man borde ju kunna samköra de på något sätt. Fast det kan man kanske?? Jag är ju inte världens duktigaste på det här med datorer och nätverk. :) 

Kan tala om att den korta stund jag hann sitta på balkongen var riktigt varm. Så det blir nog en härlig utgång när jag väl är klar med "arbetet" för dagen.

Skall rappa på nu.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 DatorFIX
skriven :

Man kan fixa så du loggar in på den stationära datorn via den bärbara.

Svar: Vad bra att jag har en egen "datanisse". Då fixar du det vid tillfälle?? :)
Carina G.

2 Teddy
skriven :

Eller bara samköra alla mappar och filer på ett nätverk så du kan öppna dem var du vill.

Svar: Hmmm, jag förstod precis vad du menade nu ... NOT. :) Kan vara något liknande Dennis nämnde. Men ja, jag fattade ungefär lika mycket där.
Carina G.

3 JonteBoy
skriven :

Nej det är nog inte exakt samma dem menade.. men det funkar på samma sätt. Bara det att jag trir Teddys tanke e lättare att använda men svårare att fixa.

Svar: Aha. Ja, det måste ju vara så enkelt som möjligt för mig. Får väl se vem av de som kommer till skott först. :)
Carina G.