carinag.blogg.se

RABID!!


Ni minns väl filmen jag inte kunde komma på titeln, trots mitt evinnerliga sökande.
Det är tur att det finns folk som har koll. Så nu vet jag att det var Rabid jag var ute efter.
Tack Pia för upplysningen.

Handlingen var ju som jag skrev tidigare; att en flicka är med om en bilolycka. Hon genomgår en plastikoperation som slår fel, och hon utvecklar då smaken för människoblod. Hennes offer blir rabidsmittade.

Filmen kom upp på svenska biograferna 1978. Jag tyckte inte den var speciellt bra. Och trots alla skriverier om filmen när den haft prämiär, förstod jag aldrig varför folk mådde så fruktansvärt dåligt.
När jag var och såg den skapade den världens kalabalik. Folk mådde dåligt och skrek, en del rusade till och med ut från bion innan slutet. Och visst, det var ju en rysare. Men nog har jag sett värre, både före och efter Rabid.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Hade inte koll men letade;)

Svar: I vilket fall så var det superbra, eftersom jag själv gick bet. hahaha
Carina G.