carinag.blogg.se

JOBBET - ETT ANDRA HEM!!

Vad är viktigast på en arbetsplats? Att trivas med arbetsuppgifterna, eller att ha en bra relation till sina arbetskollegor?
Är det inte så att om man inte trivs med kollegorna, så blir uppgifterna samtidigt tråkiga? Om man inte har någon att bolla idéer med, att skratta med, eller kanske rent av bara få beklaga sig hos ibland, så kan det vara svårt att klara uppgifterna på ett bra sätt. Det är i alla fall vad jag tror och inbillar mig.

Jag hade turen att ha riktigt bra kollegor på min arbetsplats. Även om man många gånger var oense och det ibland förekom tissel och tassel, så fanns de där ändå när det väl gällde. Genom åren blev det faktiskt som ett andra hem, och vi hade otroligt roligt tillsammans.
Jag brukar säga att det är mycket svårare att arbeta med kvinnor, vi är nog mer komplicerade än män. De är ofta mer raka till motsats mot oss kvinnor, som gärna går åt sidan och tisslar. Samtidigt måste man kunna balansera och vara lite ödmjuk, och det är kanske männens svagare punkt. Trots att vi var ungefär 50/50 på samma arbetsplats, upplevde jag inte dessa olikheter så ofta.

Jag älskade verkligen mitt arbete. Men jag skall ärligt säga att trots att jag inte vill vara arbetslös fanns det ändå en del uppgifter som jag inte saknar. Däremot saknar jag den sociala biten, mina vänner, min andra familj och allt roligt vi hittade på. Och det uppväger väldigt mycket. Så för mig är det absolut viktigare med en bra relation till sina arbetskollegor. Har jag bara det, går jag gärna till mitt arbete med ett stort leende på läpparna varje morgon.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: