carinag.blogg.se

FUNDERINGEN JUST NU!!

Två timmar har gått, och jag har sökt ETT jobb. Inspirationen finns inte. Hur jag plockar upp den igen, ja jag har ingen aning.
För att försöka komma på banan igen var jag tvungen att ta en paus. Nu sitter jag här och funderar om jag skall strunta i att söka nu och vänta tills i eftermiddag. Jag vet, det lär inte bli lättare.
När inspirationen tröt och jag gick från datorn så gick jag och tänkte på det faktum att även om tiden plötsligt börjat stå stilla här hemma, så snurrar den fortfarande på utanför vårt fönster. Jag menar, alla företag och alla andra, de förväntar sig fortfarande vissa saker av mig/oss. Jag måste söka jobb, och de jobb jag sökt kan fortfarande bli aktuella där jag plötsligt kan få ett telefonsamtal. Men jag har tappat lite av det och glömmer att ladda telefonen mellan varven, och glömmer att ta med den när jag går hemifrån ibland. Det är ju bara tur i oturen att ingen har försökt nå mig nu angående någon arbetsintervju.

Nu skall jag i alla fall dricka lite mer kaffe. Teddy kommer hit om ett tag, då vi skall uträtta lite ärenden. Så jag tar väl upp jobbsökandet senare istället.

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: