carinag.blogg.se

EN LITEN TANKE BARA!!


Tog lite längre tid än jag räknat med. Men jag har faktiskt varit flitig och bockat av det mesta i kalendern.
Tur att jag är klar nu, mina tankar började plötsligt sväva iväg. De gör det ibland, och jag kan liksom inte stoppa de. hahaha

Den här gången handlade tankarna om ett återkommande problem som jag vet att jag skrivit om tidigare, körning och mobiltelefon. Jag vet. lite tjatigt kanske. Men jag kan inte låta bli att reflektera över något som faktiskt hände mig igår när jag var ute och åkte buss.
Eftersom jag satt längst fram, på samma sida som dörrarna, så såg jag busschauffören hela tiden. Och inte bara såg, jag hörde honom. Det tog ungefär 15 minuter för mig med buss. Och under hela tiden satt busschauffören och pratade i mobiltelefon. Passagerarna strömmade på vid varje hållplats, han bara tystnade en liten stund medan de gick på, sen fortsatte han igen.

Ja, vad sägen man? Här sitter vi och klagar på ungdomar som inte har vett i trafiken, samtidigt som äldre personer i yrkesgrupper som har ansvar över en massa passagerare, sitter och pratar i telefon på arbetstid.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: