carinag.blogg.se

STOLTHET OCH FÖRDOM!!

 Detta är en film som nog är svår att tycka om för den som inte gillar dåtidsgenre.
Trots att jag själv älskar den typen av film tyckte jag inte alls om den första gången jag såg den. Tror det var för att jag inte direkt engagerade mig. Jag fick faktiskt se den tre gånger innan jag var fast. Den här filmen hoppar man inte bara in i, och det är antagligen därför det tog tid för mig att gilla den. Man måste verkligen SE den från början och hänga med hela tiden.
Men när den väl satt där måste jag säga att den vann med hästlängder och jag var fast. Nu har jag sett filmen flera, flera gånger. Och den är lika bra, om inte bättre, för varje gång jag ser den. :) 

Filmen handlar om förhållandet mellan Elisabeth och Darcy, deras oväntade möten och kärleken som sakta börjar ta form. Hans känslor för henne blir starka ganska snabbt, medan hennes växer fram väldigt sakta, och när Elisabeth inser att dessa känslor är riktiga och att det är honom hon vill ha, är hon rädd att det är för sent.
Givetvis, som i vilken film som helst, tillstöter det väldigt många komplikationer. :) 

Jag kan bara säga en sak till er som än så länge inte sett den, SE HELA FILMEN.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: