carinag.blogg.se

VÅR FINA JULGRAN!!

Vad sägs om en godnattsaga innan sängdax? Det är en ganska rolig sådan. Kan ju säga så här att under alla mina år, både som barn och vuxen, så har jag aldrig varit med om detta. I alla fall inte vad jag kommer ihåg. :) :) 

Det var lite tidigare idag. Jag låg på sängen och lite halvsovandes såg på en film. Efter ett litet tag kom Dessi in med Alexander i famnen och satte sig. Vi småbabblade, Dessi fixade med Alexanders naglar. Och ja vi hade det så där lite mysigt där vi satt och småsnackade.
Plötsligs hördes världens krasch. Vi tittade på varandra med stora ögon, jag fullkomligt flög upp ur sängen och rusade ut ur rummet. Samtidigt kom Molly inrusande med svansen mellan benen. Jag fortsatte med raska steg mot vardagsrummet ...... och möttes av världens kaos därinne. Tvärs över hela golvet låg julgranen. Den hade alltså vält ... med fot och allt. Jag menar, stammen var inte bruten eller ens i närheten av skadad, hela julgransfoten hade följt med. Jag fattar ingenting. hahaha
Nu ikväll reste Dennis upp den igen. Och den ser ungefär lika bra och fin ut som innan ... inte en enda knäckt gren. En del kulor har fallit till golvet och lite barr finns ju lite varstans. Men annars ser den lika fin ut som när vi köpte den. :) :) 
Sååå märkligt. Ingen fanns i rummet, Molly låg på sängen där inne, inget fönster var öppet så att granen kunde ha blåst omkull. Ja, jag förstår inte det. Gör ni??

Ja, med denna lilla roliga historia så säger jag nu godnatt. Hoppas er dag och kväll varit lika bra som min.
Sov gott alla och dröm sött. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Låter som att ni haft besök från andra sidan igen som vill säga er något eller bara visa att dom/den är där hos er :)

Svar: Det skulle ju inte alls förvåna mig. Det har hänt väldigt konstiga saker här hemma på sistone. hahaha
Carina G.