carinag.blogg.se

HUSET VID SJÖN!!

Här kommer en riktigt romantisk smörare. Den är inte ny som jag egentligen skulle tipsa om idag. Men eftersom jag inte har hunnit med att kolla in någon av de "nyare" filmerna så fick det bli den här.
Jag fick frågan härom dagen om jag sett "Huset vid sjön". Först kände jag inte igen titeln. Men när filmen förklarades för mig så var det bara "men jeezzus, hur har jag kunnat missa att tipsa om den". Detta är alltså en av storfavoriterna.

Filmen handlar om Kate (Sandra Bullock) och Alex (Keanu Reeves) som har bott/bor i samma hus. Kate bodde i huset två år tidigare och Alex bor där nutid. De lever sina liv exakt samma dag, med två års skillnad. De börjar brevväxla och trots att de aldrig träffats börjar känslorna spira.
Det finns även ett budskap med i filmen; att låta det ologiska vara och bara lyssna till sitt hjärta.

Som den stora romantiker jag är så har jag givetvis sett filmen massor av gånger. Den är riktigt, riktigt sevärd. Så har ni lyckats missa denna film, så är det ett måste att se den snarast. :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: