carinag.blogg.se

FUNDERINGAR!!

Hemma i värmen igen. Jag mår riktigt bra idag men sitter och funderar i lite allvarligare banor. Det är absolut inget fel vare sig med mig eller familjen. Men ibland ter sig livet i märkliga banor, inte alltid så positiva.

I somras när Affe så hastigt lämnade oss och många skrev till mig och "beklagade sorgen" visste jag ärligt talat inte hur jag skulle bemöta och svara på det. Jag vet ju att det är ett svårt dilemma även för de som beklagar och det är inte alltid de finner de rätta orden. "Beklagar sorgen" är en sådan klyscha.
Nu när jag själv står inför det och skall göra detsamma så kan jag för mitt liv inte få för mig att skriva de orden. Det blir så fel, det känns så fel. Det är klart att jag lider med personerna ifråga. Men hjälper det att höra samma fras från alla runt omkring? Och med tanke på att jag och mina barn ganska nyligen själv ställdes inför det ofattbara så vet jag alltför väl hur ont det gör.

Detta året har varit konstigt på många sätt. Folk har ryckts ifrån oss på många olika håll och jag kan inget annat än önska att 2014 kan komma snart så detta året bara försvinner ut i etern. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: