carinag.blogg.se

DET ROSA KUVERTET!!

Tänk vad okunnig man egentligen är när det gäller pensionen. Telefonen har alla år varit helt nerringd där de har velat att jag skulle göra aktiva val och har velat ha över mig på än det ena, än det andra pensionssparandet. Jag har alltid nekat och sagt att jag inte varit intresserad. Ibland har jag till och med blivit smått irriterad när personen i andra änden av luren inte velat ta ett nej utan fortsatt att prata på. Folk har sagt till mig att lägga på luren, men det bär mig emot. Jag tycker ju inte man kan lägga luren i örat på folk. :) 

Det var inte förrän nu när Affe lämnade oss som jag började förstå vidden av olika typer av sparande och försäkringar ... när en snubbe ringde upp Dennis och förklarade saker och ting.
Visste ni t.ex. att om man har ett efterlevandeskydd så får barnen ALLA pengar man tjänat in under sitt arbetsföra liv? I Affes fall fick barnen bara en bråkdel av de pengar som Affe tjänat ihop. Resten gick till staten eftersom ett efterlevandeskydd inte fanns.

Ja, man lär sig hela tiden. Idag ringde en sådan man upp mig och jag hakade på meddetsamma. Så för 79:- per månad är förhoppningsvis barnen försäkrade och får allt jag tjänat in ...... om nu olyckan skulle vara framme.

Det är inget jag någon gång har funderat på. Och hade Affe visst detta kan jag garantera att han också tagit ett sådant skydd.
Ja, som sagt, man är aldrig för gammal för att lära sig. :) :) 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: