carinag.blogg.se

FÖRSÖKER FÅ HJÄLP FRÅN AF!!

Alltså, ibland kan man ju bli lite smått irriterad på dagens teknik och telefoni. Och jag vet, det brukar inte hjälpa. Men jag blir irriterad när det inte går som jag vill. Tjurig som jag är. ;) 

Försökte få tag i en handläggare på AF eftersom jag kände att mitt ärende var lite akut och jag verkligen behövde prata med någon. Så jag ringde till deras VX och fick superbra hjälp, de är alltid så trevliga och gulliga när man ringer dit.
Jag fick ett telefonnummer att ringa till en handläggare som skulle finnas på plats idag. Men när jag sen ringde dit var det tydligen något fel på numret, jag kom inte fram. Och eftersom de har så lång telefonkö, provade jag chatten istället. Där brukar det för det mesta gå väldigt snabbt.
Skrev mitt ärende och förklarade varför jag behövde komma i kontakt med en handläggare. Och fick till svar att blanketter skulle fyllas i. Det var jag inte speciellt intresserad av och förklarade igen att jag gärna ville komma i kontakt med en handläggare för att försöka få hjälp per telefon med mitt ärende. Och svaret tillbaks till mig var "mitt råd om blankett kvarstår, eller så får du gå upp till arbetsförmedlingen personligen och prata med en handläggare. Välkommen". Och sen inget mer.

Alltså, visserligen vet jag ju att de måste följa sina regler. Men jag kan ju tycka att lite ödmjukhet vore på sin plats när man sitter och skall svara en kund. Om inget annat så kan man ju svara på ett litet annat sätt, kanske varför man inte kan ringa handläggarna, eller något i den stilen.
Jag vet, känner mig lite gnällig nu. Men det tog musten ur mig lite av att först sitta i telefonkö som nummer 200, och sen bara bli avhuggen så där på chatten.
Det är fasen inte lätt att vara arbetssökande i dagens läge. :( 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: