carinag.blogg.se

ARBETSLÖS VECKA 32!!

Sommaren börjar lida mot sitt slut, och snart nog kommer jag att bruka mer allvar med mitt jobbsök. Det har ju även denna veckan inte varit speciellt aktivt på den fronten.
Däremot har jag varit i kontakt med ett företag om att eventuellt arbeta lite extra i höst. Ingenting är bestämt än, och jag måste göra lite undersökningar med arbetsförmedlingen huruvida jag kan få hjälp med något bidrag, eller om de går med på en praktikplats på företaget. Tror inte det skall vara några problem eftersom jag nu varit arbetslös över ett år, där gränsen för den sortens hjälp går. Jag har stora förhoppningar om att det kommer att lösa sig.

Jag hade någon dag här i veckan där jag var allmänt irriterad och tjurig. Och visst har det med min arbetslöshet att göra. Jag känner riktigt hur jag nästan kryper på väggarna för att jag vissa dagar inte har något att göra. Så länge det nu är fint väder och skolorna fortfarande har uppehåll, finns det alltid något att hitta på. I alla fall brukar Beatrice vara ganska kreativ på aktiviteter för oss. :) Men rutinerna blir ändå väldigt förändrade. Och både jag och Beatrice är ganska överens om att det blir skönt när skolan kommer igång och vi kan få ordning på rutinerna runt omkring, det behöver vi båda två.

I morgon är det en ny vecka, då jag måste försöka aktivera mig lite mer på jobbsökarfronten. Dock tror jag inte att jag hinner med så mycket av det på Måndag, eftersom ett par möten är inbokade. Men det kommer ju en Tisdag också. Så vi får se, kanske jag överraskar mig själv med flitens lampa. hahaha

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Johan
skriven :

Det kommer att ordna sig för dig med, när du som minst anar det

Svar: Tack Johan, jag hoppas det. :)
Carina G.