carinag.blogg.se

ARBETSLÖS VECKA 31!!

När inlägget om min arbetslöshet kommer upp på Måndagen istället för på Söndagen så förstår ni att jag verkligen var seg igår. :) 

Förra veckan planerades det en hel del när det gällde våra små utflyktsmål till helgen. Jag prioriterade det lite framför mina jobbsök för Beatrice skull. Jag vill ju gärna att hon skall ha något trevligt att ta med sig till skolan, även om det inte kan ta bort resterande sorg.
Just därför blev det inte heller så mycket jobbsök, endast två fick jag iväg förra veckan. Men jag tycker ändå att det är okej med tanke på att det är sommartider fortfarande, och lite mindre lediga jobb att söka.

Just nu mår jag väldigt bra trots att jag är arbetslös. Jag känner ingen olust, och inte heller någon stress inför jobbsökandet, som jag annars brukar göra någon eller några dagar varje vecka.
Jag har trivts riktigt bra av att ha barnen runt mig nästan hela helgen. Och trots saknad så har vi haft väldigt kul ihop.

Lite dåligt samvete fick jag en dag förra veckan, när jag fick höra att jag blivit gnällig och snäsig. Och det tros vara för att jag förlorat en värdefull vän. Men det är inte heller hela sanning. Det är ju så att när man är orolig för något, känner olust, tycker det är jobbigt att vara arbetslös och en massa annat, då brukar sådant släppa när man får utlopp för det och pratar med någon. Men eftersom jag numera inte har den där trygga axeln att häng läpp hos, eller får prata ut, då blir humöret något sämre. Så det är troligtvis det som hänt.
När jag nu fick höra det lovade jag mig själv att verkligen tänka till och inte ta ut det över nära och kära. Jag kan i alla fall försöka. ;) 

Men som jag sa nyss, så mår jag ovanligt bra ändå. Nu har vi en ny vecka och jag skall absolut försöka skärpa mig på arbetsfronten. Idag vet jag dock inte om jag orkar med det riktigt. Jag är fortfarande seg efter helgen. Och lägenheten behöver sig också en omgång, så vi får se hur jag gör.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: