carinag.blogg.se

ÄNTLIGEN!!

YEEEJJJ. Jag fattar inte att det är sant. Men jag tror minsann att jag löst mitt lilla dilemma. Visst, kortsiktigt, men det är bättre än ingenting.

Nu skall ni få höra.
Jag har ju fortfarande några få dagar kvar innan jag kan få anställningsstöd från AF. Min handläggare har haft semester och är tillbaka på Måndag. Jag försökte ju då få någon annan till att hjälpa mig så att jag kanske skulle kunna få ett anställningsstöd innan mina dagar går ut. Varför? Jo, jag är ju så himla rädd att förlora den här chansen till att komma ut i arbetslivet, jag behöver verkligen komma ut där igen.
Och då slog det mig plötsligt att när jag skrev in mig för ett år sedan, sa damen på AF till mig att om ett företag är osäker på om de vågar satsa på mig eller kanske väljer mellan mig och någon annan, då får jag lov att erbjuda de en praktik i ett par veckor, för att de skall kunna se vem jag är och hur jag sköter mig.

Så det gjorde jag nu, jag erbjöd mina praktiktjänster till det här företaget. På det här sättet hinner jag passera tiden och får anställningsstöd via AF sen. Det bästa av allt, företaget nappade och jag skall vara där på Måndag för att prata igenom allt innan jag sätter igång att arbeta hos de.

Jag är såååå himla lycklig just nu, bara av tanken att jag nästa vecka förhoppningsvis är på ett arbete.
PUH......

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Grattis, va glad jag blir för din skull :) Nu kommer jag hålla tummarna hårt att du får jobbet :)

Svar: Tack Malin, det känns riktigt skönt. :)
Carina G.