carinag.blogg.se

UTE!!

 
Jag fick ju för mig att jag inte hade några planer idag. Tänk vad fel man kan ha. hahaha
För plötsligt fick jag ett telefonsamtal med beskedet att jag visst då hade planer. Helt förvirrad är jag ibland, men tur att folk håller koll på mig. haha

Så nu har jag varit iväg med Affe, som skulle på ett kort möte i stan.

På vägen hem upptäckte vi en "farbror" som gick med sin rullator. Han hade en tunn jacka och tunna skor, utan strumpor. Jag blev ju så klart konfunderad och fick genast för mig att det var något som inte stämde. Efter att vi kört en bit, fick jag Affe till att vända bilen. Jag hade riktigt ont i magen av att tänka på att den här "farbrorn" kanske var förvirrad och gett sig iväg, han kanske behövde hjälp.

Sånt är ju alltid lite känsligt. Och folk kan ju ta illa upp och tycka att man blandar sig, om det är så att de inte behöver hjälp.
Vi körde i alla fall tillbaka och upptäckte att han hade kommit ganska långt. Han var inte alls så gammal som jag först trodde och verkade inte heller förvirrad. När vi väl kom i kapp honom, såg det ut som om han bara var på väg till affären.
Jag blev lite lugnare när jag såg med egna ögon att han inte verkade behöva hjälp.

Affe tyckte inte jag var riktigt vettig. Men jag kunde ju inte med gott samvete bara åka vidare utan att kontrollera så att allt stod rätt till. haha

Det är ju trots allt inte alla som går med en skylt att de behöver hjälp!!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Jag tycker de är en fin gest att vända och åka tillbaka för att se om han behövde hjälp. De ett bra bevis på hur godhjärtad du är :)

Svar: Tack Malin.
Carina G.