carinag.blogg.se

PRINCESS DI !!

 
31 Augusti 1997.
Vid den tidpunkten var jag gift, hade tre barn och bodde i hus.
Just den här dagen kom jag hem efter ett besök i affären. Mamma var och hälsade på och både min man och mamma såg väldigt konstiga ut när jag väl öppnade dörren. Min man tog mig om axlarna, satte mig på stolen och sa att jag skulle ta det lugnt. Jag förstod ingenting, bara tittade på honom som om han kom från en annan planet. haha
Han gick och höjde radions volym och med ens blev allt helt mörkt omkring mig. På radion pratades det om prinsessan Diana som omkommit i en bilolycka.

Jag har aldrig varit mycket för att följa kungligheter. Visst gillar jag vårt svenska kungahus. Men jag är ingen fanatiker på något vis och köper inte varenda tidning jag kan hitta för att läsa om kungligheter.
Men prinsessan Diana hade något visst, henne följde jag en del. Fortfarande inte med att leta efter allt som skrevs. Men råkade jag få syn på någon artikel så åkte tidningen ner i varukorgen. Likaså om hon förekom i något TV-program, det ville jag inte heller missa.

Jag var ordentligt ledsen när jag hörde detta på radion. Och begravningen skall vi inte prata om, jag grät som ett litet barn när det visades på TV. När sen Elton John började sjunga denna låt, var det ingen hejd på mina tårar.
  

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia
skriven :

Håller med hon var speciell...

Svar: Japp, det var hon. :)
Carina G.